Češi budou mít letos zvýšený zájem o letní destinace, které leží vně muslimského světa. S ohledem na bezpečnostní rizika budou častěji létat například do Chorvatska, kam se přelije část turistů, kteří dříve vyhledávali spíše Egypt nebo Tunis. Svůj turistický potenciál mají v letní sezoně také vyloženě netradiční státy jako Polsko nebo Maďarsko.
Češi chtějí drahé hotely v Chorvatsku
Chorvatsko je stálicí pro letní dovolenou českých turistů a v souvislosti s bezpečnostní situací ve světě se jeho potenciál zvyšuje i podle cestovních kanceláří. „Prodej zájezdů je v letošním roce vyšší o 20 procent ve srovnání s loňským rokem,“ uvádí Viktor Klimek, manažer CK Kompas. Čeští turisté si chtějí dovolenou užít a poptávají v Chorvatsku dražší kvalitní hotely. „Největší zájem je o čtyřhvězdičkové ubytování s all inclusive,“ dodává Simona Fischerová z cestovní kanceláře Fischer.
Nové letní spoje aerolinek
České aerolinky SmartWings, které provozuje Travel Service, v létě navýší frekvence letů do Chorvatska, Bulharska a dalších zemí. Nabídnou i řadu novinek: například přímé letecké spojení do italského přímořského letoviska Rimini, nové letecké spojení na Korsiku do jihofrancouzského města Ajaccio. Nově mohou klienti letět také do Alghera na Sardinii.
Češi v prvním čtvrtletí nakoupili více letenek než loni a utratili 2,5 miliardy korun
Zatímco mnozí Češi poletí na dovolenou v druhé polovině roku, jiní vyrazili na cesty už v prvním čtvrtletí a nejvíce utráceli za letenky do evropských destinací. Na druhém místě skončila Asie, která má zároveň největší růstový potenciál. Třetí příčku obsadily Spojené státy a Kanada. Vyplývá to z celotrhových statistik domácích prodejců letenek, akreditovaných u Mezinárodní asociace leteckých dopravců (IATA).
„Lidé vydali od ledna do března za letenky 2,5 miliardy korun. Prodejci jich letos vystavili celkem 306 tisíc kusů, meziročně jde o patnáctiprocentní nárůst. Ceny letenek jsou navíc nižší než loni, lidé za ně zaplatili v průměru o necelou tisícovku méně. Průměrná cena letenky činila 8400 korun,“ uzavírá Josef Trejbal, ředitel portálu Letuška.cz.