Připravujeme

Obsah:

ZÁŘÍ / ŘÍJEN 2019

Mercedes-Benz Maybach Vision 6
Milník elektromobility
Fenomén vozů SUV
Tesla Roadster 2020
Pirelli kalendář 2019

A ještě mnohem více...

image_8347

České nebe v prvním pololetí 2019

Letenkový portál Letuška.cz, který tento rok slaví 18 let na trhu, zaznamenal v prvním pololetí letošního roku výrazný růst, když prodal 345 tisíc letenek a jeho obrat díky tomu meziročně narostl o 14 % na 3,2 miliardy korun. I letos roste mezi Čechy zájem o vyšší cestovní třídy a zvyšuje se průměrná cena letenky. Zelenou pak mají nevšední destinace.

Na prodaných letenkách se z více než poloviny podílela firemní klientela a právě v tomto segmentu dochází každý rok k výraznému růstu. Josef Trejbal, ředitel společnosti Letuška.cz, si to vysvětluje tím, že firmy preferují efektivnější osobní komunikaci a pro své manažery volí i pohodlnější prémiové cestovní třídy.

Díky naší cenové politice a zkušenostem v oboru můžeme firmám nabídnout nadstandardní servis. To potvrzují i naše úspěchy ve výběrových řízeních,“ říká Trejbal.

Od minulého roku začala po sedmi letech růst průměrná cena letenky. Zatímco v prvním pololetí roku 2018 si zákazníci pořídili letenku průměrně za 8.995 Kč, letos již za 9.380 Kč, tedy o 385 Kč více.

Cestující si u nás mohou vybrat letenky ze široké cenové škály. Výrazně ale roste počet Čechů, kteří upřednostňují prémiové třídy a s nimi spojený větší komfort. Podíl takovýchto letenek meziročně narostl o 6,2%,říká Trejbal.

Pomyslným letošním rekordmanem se však v tomto ohledu stala letenka za téměř 450 tisíc. Jednalo se o zpáteční letenku v první třídě na trase San Francisco – Praha. Objednávka byla přijata na poslední chvíli. Naopak nejlevnější letenku ulovil cestující z Berlína do Brna, stála jen 325 Kč.

Češi tento rok u Letušky nakoupili letenky do celkem 1 009 destinací po celém světě. Žebříčku oblíbenosti mezi evropskými destinacemi již tradičně vévodí Paříž. Druhé a třetí místo obsadily Londýn a Amsterdam, čtvrté potom Brusel. Z dálkových destinací si první příčku drží New York, za ním Dubaj a Bangkok. Pomyslným skokanem tohoto pololetí se stala Gruzie, kterou Češi nejčastěji poznávají v rámci organizovaných zájezdů, ale i individuálních cest.

Rostoucí trend o nevšední destinace bude nejspíš pokračovat i během letní sezóny.

Vzhledem k uzemnění Boeingů Maxů se může stát, že klasické CK budou mít na léto omezenou nabídku v rámci prodejů zájezdů na poslední chvíli nebo budou ceny vysoké. Je tak možné, že klienti využijí cenově výhodné nabídky letenek do exotických míst, kam v létě Češi masově nelétají. Třeba takové Thajsko je skvělá volba i o letních prázdninách,“ říká Trejbal.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

 

 

Generální partneři portálu:

 

Partneři portálu:

      

 

Další portály mediální skupiny HMG:

        

     CELEBRITYHOUSE.cz

 

TOPlist